CHALLENGES OF PROJECT MANAGEMENT: PSYCHOLOGY, TEAM, AGILE
Uczestników
Prelegentów
PRELEGENCI
Dbamy o to, abyś uczył i inspirował się od najlepszych!
Nieustannie poszukujemy nowych prelegentów i praktyków z dziedziny zarządzania projektami oraz powiązanych tematów.
Zapraszamy do zapoznania się z tegorocznymi prelegentami.
- Jenni Jepsen
- Paul Hodgkins
- Paulius Morkvėnas
- Grzegorz Turniak
- Wojciech, Eliza, Wojtek, Łucja Łopacińscy
- Remigiusz Kinas
- Małgorzata Kwiecień
- Łukasz Czaja
- Jacek Gintrowicz
- Wojciech Ożga
- Marcin Chydziński
- Przemysław Lelewski
- dr inż. Magdalena Kępińska-Jasny
- Wojciech Znaniecki
- Lech Wypychowski
- Przemysław Witka
- Raji Sivaraman
- Michał Rączka
- Mike Burrows
- Jan Dirk Hogendoorn
Prelekcje i warsztaty
27 marca 2017
In this session, we shall use our Personal Agility lighthouse to guide you to the secure shores of your personal vision, help prepare you to tread the long roads of mergers/acquisitions. We will also use Individual Personal Agility Assessment, which is a vital requisite for changes in any company. Influencing with personal agility to work on personal vision (long term plans) and development directions be it right or wrong. Many strong pillars of personal agility will steer you to your goal alignment that will pave the way to organizational agility. We will get you ready for opportunities and prepare you for changes when your company trademark needs it or your strategic/tactical plan needs tweaking on the fly.
Ponad 80% organizacji twierdzi, że korzysta z metod Agile, a 80% z nich ma Scrum. Pomimo 21 lat od powstania Scrum i 15 lat od spisania Agile Manifesto nadal pojawiają się nieprawdziwe opinie, a nawet powstają całe metody rozwiązujące nieistniejące problemy. Im wyżej w strukturze organizacji tym gorzej z wiedzą i tym więcej nieprawdziwych założeń. Od czasu do czasu nadal usłyszymy, że nie ma architektury, że Scrum nadaje się tylko do małych projektów, że Scrum to metoda zarządzania projektami, że nie trzeba pisać dokumentacji, testerów nie ma, bo nie ma takiej roli, a Sprint to taki mały waterfall i tym podobne głupoty. Skąd to się bierze? Najczęściej z braku zrozumienia podstaw lub ze słabej jakości źródeł pozyskanej wiedzy. W praktyce jeśli nie wie się co jest prawdą, a co jest zmyślone bardzo trudno zrozumieć co się na prawdę dzieje i jak powinny wyglądać procesy wytwórcze.
Można dać komuś rybę, ale dużo lepiej jest dać wędkę i nauczyć łowić ryby. Dlatego podczas mojego wystąpienia omówię podstawy zagadnień i zbuduję solidne fundamenty do podejmowania decyzji na co dzień.
Żyjemy w czasach ciągłej zmiany. Zmieniają się strategie, technologie, produkty, kultura itp. Liczy się jak szybko tworzymy nowe możliwości i kreujemy nowe pomysły oraz jak szybko dostarczamy nową wartość dla klienta. Nowa sytuacja wymusza nowy sposób myślenia i nowe role, w tym rolę kierownika projektu. Dziś zmiany wprowadzane są poprzez realizację projektów i programów, a kierownik staje się liderem zmiany. W związku z tym, aby odnieść sukces, nie wystarczy już znajomość narzędzi i technik zarządzania projektami.
Serdecznie zapraszamy na debatę, którą rozpoczniemy od podzielenia się faktami z projektu Bydgoszcz Szuka Talentów, którego celem jest wsparcie procesu poszukiwania wartościowych pracowników. Krótko opowiemy o efektach współpracy Miasta Bydgoszczy, PMI, partnerów biznesowych i naukowych. Przedstawimy Trójkąt Kompetencji PMI – The PMI Talent Triangle®, opisujący kompetencje poszukiwane przez pracodawców, aby przejść do inspirującej dyskusji, podczas której odpowiemy na pytanie: Jakie umiejętności, kompetencje i postawy stają się krytyczne dla obecnych i przyszłych liderów projektu? Swoją obecność w debacie zapowiedzieli liderzy lokalnego biznesu.
Active break w ramach partnerstwa poprowadzi Daniel Żurawski, z Centrum Sztuk Taoistycznych Złoty Kopiec.
http://www.taichi.bydgoszcz.pl/
Zadowolenie kluczowych interesariuszy jest ważne w realizacji każdego projektu. Niestety, mimo najlepszych chęci zdarza się, że projekt zakończony spełnieniem formalnych wymagań Klienta pozostawia niemiłe wrażenie i nie owocuje dalszą współpracą stron. W kontekście powyższego, należy postawić sobie pytanie, co zrobić, aby projekt i jego realizacja pozostawiały pozytywne wspomnienia i zachęcały Klientów do dalszej kooperacji.
Podczas mojego wystąpienia, przybliżając realizację projektu – zdobywcę pierwszego miejsca w konkursie Projekt Roku PMI Poland Chapter 2016 – pokażę jak budowanie relacji z Klientem może mieć wpływ na sukces projektu. Jest to tym ciekawsze, że dotyczy współpracy dwóch organizacji z rynku militarnego, z jednej strony polskiego przedstawiciela, a z drugiej jedną z największych korporacji zbrojeniowych świata.
Dodatkowo można będzie poznać samą aplikację konkursu Projekt Roku PMI, co może wpłynąć na chęć uczestnictwa w jego kolejnej edycji.
Dziś świat biznesu jest powiązany ze światem inżynierskim. Dzięki wynalazkom inżynieryjnym powstało wiele biznesów a nawet rozwinęło się do niebotycznych rozmiarów. Kilka słów o tym dlaczego tak trudno ustalić założenia projektowe i jak wybrnąć z komunikacyjnych wyzwań. A przede wszystkim dlaczego warto nauczyć się komunikować i mówić językiem zrozumiałem dla drugiej strony.
Business world is linked with the engineering world today. Thanks to engineering innovations many businesses were created or were developed to the successful enterprises. A few words about how it is so difficult to confirm project requirements and how to avoid communication pitfalls. Why is it worth to communicate instead of just talking and become understandable by others.
Dzisiejsze czasy to czasy pracownika, szczególnie tego pracującego w branży IT 😉 Jednak coraz częściej możemy zaobserwować, że wysokie wynagrodzenie i pakiety korzyści to za mało by przyciągnąć i zatrzymać najlepszych programistów w swojej firmie. Co więc, decyduje o zaangażowaniu i zadowoleniu pracownika? Jak należy zorganizować prace zespołów, by projekty były realizowane zgodnie z terminami? W jaki sposób motywować dzisiejszych developerów? Podczas wykładu zostanie pokazane i wyjaśnione dlaczego kultura organizacji jest tak ważna, jak ją budować i pielęgnować. Prelegent podzieli się z uczestnikami zarówno dobrymi, jak i złymi praktykami. Zaprezentuje również szereg narzędzi i technik, które będą mogły być wykorzystywane w organizacjach lub zespołach projektowych.
Podczas prezentacji znajdziemy odpowiedzi na następujące pytania:
1. Jak zmienić kulturę organizacyjną firmy ?
2. Co motywuje ludzi do pracy ?
3. Jak zbudować najsilniejszy zespół i osiągnąć efekt synergii ?
4. Jak zmotywować i zaangażować ludzi do pracy (nie używając pieniędzy) ?
5. W jaki sposób emocje wpływają na naszą pracę ?
6. Jak porównywać zespoły (nie osoby) ?
7. Jak zorganizować pracę w projekcie?
8. Jak stworzyć firmę ze szczęśliwymi pracownikami ?
Wykład pomoże odpowiedzieć na pytania:
• Dlaczego z jednymi w zespole bardzo dobrze Ci się współpracuje a praca z innymi, mimo Twoich największych wysiłków, jest prawdziwym wyzwaniem?
• Jak dobrać do zespołu osoby, które będą chciały pracować na wspólny cel?
• Co zrobić, aby utrzymać zaangażowanie poszczególnych członków zespołu?
• Jak rozwijać ich potencjał, by osiągać jeszcze lepsze wyniki?
• Jak być dla nich liderem, przy którym będą chcieli być coraz lepsi?
• Jakie są 4 główne style zachowania Twoich pracowników, dlaczego mówią to, co mówią, robią to, co robią, co ich motywuje do działania oraz każdy z tych stylów może być odbierany przez Ciebie, współpracowników, klientów
• Jak w prosty i skuteczny sposób zdiagnozować mocne strony zespołu, by wykorzystać je dla budowania przewagi konkurencyjnej - case study międzynarodowej firmy IT działającej na rynku polskim
Ludzie są różni, ale ich zachowania są przewidywalne, a to co ich motywuje do działania, da się w prosty sposób zdiagnozować i następnie wdrożyć taką strategię współpracy, która przyniesie wymierny efekt, w tym finansowy.
UWAGA: Dla Uczestników wykładu czeka możliwość wygrania pełnej diagnozy potencjału liderskiego i sesji informacji zwrotnej.
What is Servant Leadership? Is it just “unblocking all the things and getting out of the way”?
In this session, Mike would like both to challenge that misrepresentation of this classic leadership model and to show Servant Leadership’s present-day relevance to the challenges of Lean-Agile transformation.
We'll explore six transformation strategies (honestly, with their respective pitfalls) and the opportunities for demonstrating and developing Servant Leadership that go with each of them.
- Rejestracja / Registration08:00 - 09:00
- Powitanie uczestników / Welcome speech09:00 - 09:15
- Raji Sivaraman, M.S. PMP & Michał RączkaReroute your Personal Agility09:15 - 10:15
- Przerwa kawowa oraz networking / Coffee break and networking10:15 - 10:30
- Krystian KaczorAgile - Fakty i mity10:30 - 11:30
- Małgorzata Kusyk & Paweł AndersohnPanel Dyskusyjny: Różnorodność a tożsamość zespołów projektowych. Jakich kompetencji i umiejętności dziś szukamy?
Goście:
Damian Ciesielski (Analityk, Centrum Klienta Grupy PZU)
Edyta Wiwatowska (Prezes Zarządu BARR)
Marcin Jankowski (Dyrektor Personalny Volkswagen Poznan)
Mirena Masłowska (Dyrektor Centrum Klienta Grupy PZU)
Janusz Idzkowski (Project Manager TE Connectivity)
Piotr Sobolewski (Team Manager Atos)11:30 - 13:00 - Lunch oraz networking / Lunch and networking13:00 - 14:00
- Przerwa dla ciała i dla duszy / Break for body and soulActive break w ramach partnerstwa z Centrum Sztuk Taoistycznych Złoty Kopiec.14:00 - 14:30
- Krzysztof DerechJak relacje z Klientem mogą wpłynąć na sukces projektu, na przykładzie laureata konkursu Projekt Roku PMI PC14:30 - 15:30
- Łukasz KarwackiInżynieria i biznes. Dlaczego tak trudno się dogadać? / Engineering & Business. Why is it so difficult to understand each other?15:30 - 16:30
- Przerwa kawowa oraz networking / Coffee break and networking16:30 - 17:15
- Piotr MedyńskiJak stworzyć firmę przyjazną pracownikom?17:15 - 18:15
- Jolanta Mieczkowska-LutoRozwiń potencjał zespołu – strategia podnoszenia efektywności – model DISC/D317:15 - 18:15
- Mike BurrowsServant Leadership un-neutered18:15 - 19:15
- Podsumowanie konferencji / Closing speech19:15 - 19:30
- Wieczorny networking oraz Open Space / Open Space and networking19:30 - 22:00
Warsztaty / Workshops
Przywództwo to przede wszystkim definiowanie celów oraz określanie zasad i wartości. O ile w praktyce wiele mówi się i robi w obszarze definiowania celów, to obszar określania zasad i wartości jest bardzo często niedoceniany i pomijany.
Dlatego też tematem warsztatu jest określanie wspólnych wartości projektu i zespołu projektowego. Poznamy – poprzez grę i burzę mózgów – metodę określania tych wspólnych wartości oraz metody wprowadzenia wartości do zachowań i działań zespołu projektowego.
Program warsztatu:
1. Wartości: czym są i dlaczego są tak ważne dla projektu
2. Values Game: jakie są wspólne wartości w naszej firmie (opisanej w studium przypadku) i jakie powinny być charakterystyki naszego sposobu funkcjonowania w projekcie, by zapewnić zgodność wartości i działań.
3. Co w praktyce może zrobić kierownik projektu by wprowadzić wspólne wartości do „życia” projektowego i spowodować, by te wartości kierowały zachowaniami i działaniami zespołu projektowego.
More and more organisations are working ‘agile’. This allows organizations to respond to the market in a much faster way, and also has major consequences for cooperation within the organization. Being able to do this properly, is what we call ‘enterprise agility’.
The SAFe model is an example of large scale agility. It connects the portfolio management level via value stream and program level to the development teams. However, it is a challenge to really connect those 4 different perspectives. How can we really understand and create flow in our organization?
Through this simulation we like to share some of our thoughts and experiences on Agile portfoliomanagement, and more importantly: creating ‘flow’ in the organization. Because flow must be experienced.
HOMO INFORMATICUS (COMPUTO ERGO SUM) After the arrival of Internet, it took 30 years for most companies to become an Enterprise 2.0: leveraging cloud computing and using web applications to run the company “on the cloud”. And now, suddenly we realize that cloud was not enough as “digital disruption” has forced half of the Fortune 100 companies out of business, because they did not “evolve” and mutate their DNA to better survive in the digital ecosystem. While CIOs were focusing on technological enablement, we forgot about digital skills and millennials. It is not enough that employees use technology for efficiency purposes and operate data, they also need to contribute to the survival of the company in the digital ecosystem and accelerate innovation to become more “digital-customer-centric”. So, we see the rise of new evolutionary roles: Chief Digital Officer and Chief Data Officer, along with Chief Innovation Officer, and why not Chief Transformation Officer?
HOMO DIGITALIS (CONDIVIDO ERGO SUM) Digital Customer is now the emperor and the emperor’s new clothes are digital: yes, Enterprise 3.0 is social-first, mobile-first, AI-first and driven by technical enablers but also extremely customer-centric and personal-first. Also, it is not enough to be present in the marketplace: to be successful the organization has to become a marketplace internally and change management (wisdom) while managing change.
DIGITAL TRANSFORMATION ROADMAP: ENGINEERING THE FUTURE TODAY Collaboration and agility are key to digital evolution from bottom-up and top-down, from inside-out and outside-in. PMO plays a key role in the digital “internal” transformation of the enterprise by re-engineering the DNA strategically and operationally. In this workshop, we will explore how PMO can support C-level transformation projects in the evolution from Enterprise 2.0 enablers to Enterprise 3.0 differentiators and build a functional roadmap to bridge the gap.
Dynamicznie zmieniające się otoczenie wymusza na organizacjach większej elastyczności i efektywności działania. Dziś każda zmiana wprowadzana jest poprzez realizację projektów, czy programów, a kierownik projektu staje się liderem zmiany. Tworzenie trwałych i skutecznych zmian oznacza rozpoznanie i pracę z wartościami. Ale skąd biorą się wartości? Wartości wynikają ze światopoglądu. Praca z wartościami oznacza zrozumienie różnic w sposobie myślenia. W czasie warsztatu zgłębimy Spiralę Dynamiczną, psychologiczną koncepcję dotyczącą systemów wartości, przekonań i zachowań, zarówno pojedynczych osób, organizacji jak i całych społeczeństw. Porozmawiamy również o podejściu opisanym przez Frederica Laloux w książce „Pracować inaczej”. Zrozumienie różnych paradygmatów myślenia ułatwi pracę Kierownika Projektu w takich obszarach jak: zarządzanie konfliktem, zmiana organizacyjna, przywództwo, komunikacja, praca z różnorodnością, czy transformacja kulturowa.
Bydgoszcz położona jest w środkowo-zachodniej części Polski. Miasto jest dobrze skomunikowane z większymi aglomeracjami. Przez Bydgoszcz biegną drogi krajowe i jedna trasa międzynarodowa:
• krajowa 5 i E261
• krajowa 10 i S10
• krajowa 25
• krajowa 80
Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Paderewskiego (Al. Jana Pawła II 158) znajduje się 5 km od Hotelu City, a dokładnie przy trasie wylotowej w kierunku Inowrocławia. Komunikację z lotniskiem zapewniają taksówki lub autobus komunikacji miejskiej nr 80. Podróż trwa około 11 minut. Więcej informacji: plb.pl.
Dworzec PKS (ul. Jagiellońska 58) położony niespełna kilometr od Hotelu, około 15 minut spacerem ulicą Jagiellońską. Z dworca do hotelu można dostać się autobusem linii 80 oraz tramwajami linii 3, 4, 5, 8.
Dworzec Główny (ul. Zygmunta Augusta 7) znajduje się zaledwie 1,5 km od Hotelu, około 20-25 minut spacerem centrum miasta. Z dworca do hotelu można dojechać taksówką lub autobusem linii 80 i tramwajami nr 5 i 8.
PARTNERZY I SPONSORZY
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą sponsorską. Nasze ogólnopolskie wydarzenie pozwala dotrzeć do szerokiego grona specjalistów z zarządzania projektami. Z naszych konferencji korzystają zarówno kadra zarządcza, jak i kierownicy projektów.